RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 16
grupa dzieci młodszych (w wieku 3 i 4 lat)
Część I – poranna
6.30- 7.40– schodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze, kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne- stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulacyjnym. Czynności porządkowo- gospodarcze
7.40-8.00– poranne zabawy ruchowe, zabawy rytmiczne, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
8.00- 8.30– śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie
8.30- 8.50– zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
Część II – główna
8.50- 9.50– zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane wspierające całościowy rozwój dziecka, ćwiczenia relaksacyjne, zestawy zabaw ruchowych, ogólnorozwojowe, usprawniające funkcje poznawcze dziecka (percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, , koordynacja wzrokowo-ruchowa, grafomotoryka, myślenie logiczne , pamięć), ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe, wycieczki edukacyjne.
9.50- 10.00 – zabiegi higieniczne, przygotowane do II śniadania
10.00- 10.10 – drugie śniadanie realizacja założeń programowych z zakresu rozwijania nawyków i zachowań prowadzących do dbania o zdrowie
10.15- 11.20- zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym swobodne i zorganizowane- zabawy ruchowe, wycieczki, spacery, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
11.20- 11.30– czynności higieniczne i samoobsługowe, opiekuńcze w łazience, przygotowanie do obiadu
11.30- 12.00 – obiad celebrowanie posiłku- realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem i łyżką), kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie
Część III- poobiednia
12.00- 12.15– zabiegi opiekuńcze, higieniczne , czynności samoobsługowe, przygotowanie do poobiedniego relaksu
12.15- 13.50- leżakowanie – odpoczynek dzieci, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela oraz odtwarzanych z płyt CD, muzyki relaksacyjnej- wyciszenie
13.50- 14.15– w miarę możliwości samodzielne ubieranie się dzieci po odpoczynku, zabawy swobodne i zorganizowane, czynności porządkowe, czynności higieniczne w łazience, przygotowanie do podwieczorku
14.15- 14.40 – podwieczorek- kultura spożywania posiłku
14.40- 16.00– kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, gramatyczne, praca wyrównawczo-stymulacyjna, zabawy samodzielne, zabawy w małych zespołach, zabawy na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Grupa dzieci starszych (w wieku 5 i 6 lat)
Część I- poranna
6.30 – 7.40 – Schodzenie się dzieci,zajęcia opiekuńcze, inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne- tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
7.40 – 8.00- Ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne, samoobsługowe w łazience, czynności porządkowe, zabawy rytmiczne, przygotowanie się do śniadania
8.00 – 8.30 Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
8.30 – 8.50 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
Część II- główna
8.50 – 9.50 Zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane wspierające wielokierunkową aktywność dziecka poprzez organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju. Usprawnianie funkcji poznawczych dziecka (percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, , koordynacja wzrokowo-ruchowa, grafomotoryka, myślenie logiczne , pamięć), ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe. Budowanie zainteresowania językiem obcym nowożytnym, czytaniem i pisaniem, wycieczki edukacyjne.
9.50 – 10.00- Czynności higieniczne, przygotowanie do II śniadania
10.00- 10.10– Drugie śniadanie
10.10 – 11.20 Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci,
11.20 – 11.30 Czynności porządkowo-higieniczne, przygotowanie do obiadu, pełnienie dyżuru
11.30 – 12.00 Obiad- celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Część III- poobiednia
12.00 – 12.15 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
12.15- 12.45 – Relaks , odpoczynek dzieci, głośne czytanie dzieciom, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszenie
12.45 – 14.00 – Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, praca wyrównawczo-stymulująca, praca z dzieckiem zdolnym, praca indywidualna , praca o charakterze wychowawczym. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
14.00 – 14.30- Podwieczorek
14.30 – 16.30 Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, pobyt na świeżym powietrzu – zabawy swobodne na placu zabaw;
rozchodzenie się dzieci