RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 16 IM. CZERWONEGO KAPTURKA W PILE
DLA DZIECI 3,4-LETNICH
Czas | Organizacyjna forma aktywności |
6.30-7.40 | Schodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze, kontakty indywidualne, zabawy samodzielne- stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna i grupowa o charakterze wyrównawczo- stymulacyjnym |
7.40-8.00 | Poranne zabawy ruchowe, zabawy rytmiczne, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience |
8.00-8.30 | Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie |
8.30-8.50 | Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe |
8.50-9.20 | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
9.20-9.50 | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, |
9.50-10.00 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do II śniadania |
10.00-10.20 | II śniadanie , czynności higieniczne |
10.20-11.20 | Spacer, obserwacje przyrodnicze, pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
11.20-11.30 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu |
11.30-12.00 | Obiad |
12.00-12.15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do poobiedniego relaksu |
12.15-12.25 | Minutki dla bajki- czytanie lub opowiadanie dzieciom |
12.25-14.00 | Leżakowanie |
14.00-14.15 | Czynności higieniczne, w miarę możliwości samodzielne ubieranie się dzieci |
14.15-14.35 | Podwieczorek |
14.35-14.45 | Czynności higieniczne |
14.45-16.00 | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci , indywidualna praca z dziećmi, pobyt w ogrodzie |
16.00-16.30 | Rozchodzenie się dzieci |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 16 IM. CZERWONEGO KAPTURKA W PILE
DLA DZIECI 5,6-LETNICH
Czas | Organizacyjna forma aktywności |
6.30-7.40 | Schodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze, kontakty indywidualne, zabawy samodzielne- stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna i grupowa o charakterze wyrównawczo- stymulacyjnym |
7.40-8.00 | Poranne zabawy ruchowe, zabawy rytmiczne, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience |
8.00-8.30 | Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie |
8.30-8.50 | Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe |
8.50-9.50 | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
9.50-10.00 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do II śniadania |
10.00-10.20 | II śniadanie , czynności higieniczne |
10.20-11.20 | Spacer, obserwacje przyrodnicze, pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
11.20-11.30 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu |
11.30-12.00 | Obiad |
12.00-12.15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do poobiedniego relaksu |
12.15-12.45 | Minutki dla bajki- czytanie lub opowiadanie dzieciom , słuchanie muzyki relaksacyjnej |
12.45-14.00 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych |
14.00-14.15 | Czynności higieniczne, w miarę możliwości samodzielne ubieranie się dzieci |
14.15-14.35 | Podwieczorek |
14.35-14.45 | Czynności higieniczne |
14.45-16.00 | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci , indywidualna praca z dziećmi, pobyt w ogrodzie |
16.00-16.30 | Rozchodzenie się dzieci |